Az Országos Kríziskezelő és Információs Telefonszolgálat tájékoztatója

2015. Február 11.

Az Országos Kríziskezelő és Információs Telefonszolgálat tájékoztatója

Telefonszolgálatunk az Emberi Erőforrás Minisztérium háttérintézményének, a Nemzeti Család- és Szociálpolitikai Intézet önálló szervezeti egységeként a kapcsolati erőszak, a gyermekbántalmazás kezelésével,a prostitúció- és emberkereskedelem áldozatainak megsegítésével foglalkozik, és az információnyújtás mellett azonnali segítséget nyújt a bántalmazás miatt kialakult válsághelyzetben, krízisbe került állampolgárok (elsősorban nők és gyermekek) részére. Rászorultság esetén, a klienssel egyeztetve, titkos menedékhelyen történő azonnali elhelyezésben is tudunk segíteni.

A Telefonszolgálat kialakítása 2005. évben történt meg. Napjainkra az egész országot „lefedve”, az egész országra kiterjedő, régiónként működő kríziskezelő hálózat része, amelyben jelenleg 14 régiós partner található.

Amennyiben egyéb segítő lehetőségek helyett elhelyezés válna szükségessé, úgy a titkos intézményként működő krízisotthonokban 30 napos elhelyezésre van mód, ami indokolt esetben, maximum további 30 nappal meghosszabbítható.  Az ellátás díjtalan. A gondozás során a krízisotthon szakemberei segítik a rászorulót a probléma hosszabbtávú, biztonságos megoldásában, továbbá kapcsolatot tartanak az illetékes családsegítő és gyermekjóléti szolgálat családgondozójával.

Szabad férőhely esetén a rászorulónak önállóan, saját költségén kell eljutnia az ország területén található krízisotthonok valamelyikébe, a krízisotthon munkatársával megbeszélt részletek szerint. Amennyiben a kliens, saját mobil elérhetőséggel nem rendelkezik, úgy a krízisotthon munkatársa, az illetékes családsegítő és/vagy gyermekjóléti szolgálat segítségével, a szolgálat által megadott telefonszámon keresztül állapodik meg vele az odautazás részleteiről.  Szükség esetén a menekítés a rendőrség bevonásával is megvalósítható az elhelyezés során.

Telefonszolgálatunk az ország egész területéről, éjjel-nappal, ingyenesen, vezetékes vagy mobil hálózatról is hívható a 06-80/20-55-20 telefonszámon, vagy e-mailen az: okit@ncsszi.hu –n érhető el, amely egyben a vezetőnk e-mail címe is.

Munkánkról tájékoztatást nyújt a www.bantalmazas.hu weboldal, amely folyamatos fejlesztés, ill. feltöltés alatt áll, vagy a Nemzeti Család- és Szociálpolitikai Intézet honlapja, a http://www.ncsszi.hu/kriziskezelo oldal.

Kérjük, hogy tájékoztatásunkat szíveskedjen megosztani munkatársaival is.

Érdemi együttműködésüket köszönjük, egyben további munkájukhoz sok sikert és jó egészséget kívánunk!

Tisztelettel:

Az Országos Kríziskezelő és Információs Telefonszolgálat Munkatársai