Védettségi igazolvány igénylése
Védettségi igazolvány igénylése
Tájékoztatás védettségi igazolvány igényléséről Letöltés
ÜGYBEJELENTŐ nyomtatvány Védettségi igazolvány Letöltés
Az ügyfél a Kormányablakban (országos illetékességgel) nyújthatja be a kérelmét, amennyiben:
- védettségi igazolványát nem kapta meg (bármilyen okból) vagy a védettségi igazolványon hibás adat szerepel
- ha valaki vélhetően átesett a fertőzésen, de nem tudott róla és utólag elvégzett koronavírus ellenanyag vizsgálati („antitest”) lelettel kéri a védettségi igazolványát
- cserélni/pótolni kell a védettségi igazolványát (elveszett vagy személyi adata/okmányszáma időközben megváltozott)
Védettségi igazolványát nem kapta meg (bármilyen okból) vagy a védettségi igazolványon gyárilag hibás adat szerepel
Ha valaki megkapta az első védőoltást, vagy ha valaki korábban igazoltan átesett a koronavírus-fertőzésen (koronavírus kimutatására szolgáló molekuláris biológiai vizsgálat vagy antigén gyorstesztje pozitív volt) nem kell külön igényelnie az igazolványt, mivel az állam hivatalból postázza az ingyenes kártyát a lakóhelyére, általában 2 héten belül.
Amennyiben mégsem kapta meg, ügyfélkapus elérhetőséggel az ügyfél az alábbi linken is indíthatja az ügyet:
https://magyarorszag.hu/szuf_fooldal#ugyleiras,8f0db764-b551-4ea4-8b9f-3338f688df15
Vagy személyesen a kormányablakban, a csatolt „Ügybejelentő lap” kitöltésével. Az ügyintézéshez időpontot kell kérni a kormányablakba (Kiskunmajsa kormányablak: 77/795-251). Kormányablak továbbítja a kérelmet.
Ha megkapta a védőoltást és azt követően nem kapta meg hivatalból a kártyát az alábbiakat hozza magával:
- kérelem (Ügybejelentő)
- oltás dátuma, oltási intézmény neve, oltás helyszíne (oltást igazoló papírról)
Ha átesett a fertőzésen és azt követőben nem kapta meg hivatalból a kártyát az alábbiakat hozza magával:
- kérelem (Ügybejelentő)
- pozitív teszteredmény (EESZT-ből töltse le)
Utólag elvégzett koronavírus ellenanyag vizsgálati („antitest") lelettel rendelkezik (igénylés, és csere/pótlás)
Díjköteles: 3.000.-Ft igazgatási szolgáltatás díjat kell fizetnie (csak átutalással lehet), az igazolvány 4 hónapig érvényes. Kormányablak rögzíti a kérelmet, ált. 2 héten belül megkapja az igazolványt.
Ügyfélkapus elérhetőséggel az ügyfél az alábbi linken is indíthatja az ügyet:
https://magyarorszag.hu/szuf_fooldal#ugyleiras,a45a3efe-7fea-417f-8eef-92999d05fe47
Hozza magával:
- Ellenanyag jelenlétét („antitest”) kimutató vizsgálati leletet (EESZT-ből töltse le)
- Átutalásról szóló bizonylatot
Átutaláshoz adatok:
- Összeg: 3000.-Ft
- Címzett (kedvezményezett): Budapest Főváros Kormányhivatal
- Számlaszám: 10023002-00301253-00000000
- Közleménybe: „Védettségi igazolvány– név/TAJ szám”
Cserélni/pótolni kell az oltottságon vagy felgyógyuláson alapuló védettségi igazolványát (elveszett vagy személyi adata/okmányszáma időközben megváltozott)
Ügyfélkapus elérhetőséggel az ügyfél az alábbi linken is indíthatja az ügyet:
https://magyarorszag.hu/szuf_fooldal#ugyleiras,ff0766b9-3732-4a04-8c10-21f0259c1813
Hozza magával:
- Védettségi igazolványát
- Átutalásról szóló bizonylatot
Meghatalmazotti eljárás esetén a meghatalmazást is hozni kell (vagy törvényes képviseletet egyéb módon igazolni). A kormányablakban a kérelem átvételéről „átvételi elismervényt” adunk.