Újítsuk meg lejárt okmányaink érvényességét

2021. Október 13.

Újítsuk meg lejárt okmányaink érvényességét

A kormányablakokban és okmányirodákban akár időpontfoglalás nélkül is fogadják az ügyfeleket. Jelenleg még érvényesek a veszélyhelyzet ideje alatt lejárt okmányok, de aki teheti, ne hagyja a végére azok ügyintézését és éljen a lehetőséggel.

 

A sorban állás elkerülését segíti a Kormányablak nevű mobilalkalmazás, amely térképen jeleníti meg az ország valamennyi kormányablakát és tájékoztatást ad arról, hogy a kiválasztott ügytípusban mennyi a várható várakozási idő a közelben lévő ügyfélszolgálatokon. A kényelmes és rugalmas ügyintézést segítő alkalmazás ingyenesen letölthető Google Play áruházból, valamint az App Store-ból.

 

A gördülékeny ügyintézés és a várakozási idő csökkentése érdekében célszerű továbbra is időpontot foglalni. Az online időpontfoglaló rendszer használatához szükséges az Ügyfélkapus azonosítás. Természetesen a 0-24/7 ingyenesen hívható 1818-as számon a telefonos időpontfoglaláshoz továbbra sem szükséges regisztráció.

 

A kormányablakkal, okmányirodával nem rendelkező településeken lakók ügyintézését segítik az újból munkába álló Mobilizált Kormányablak Ügyfélszolgálatok. Az egyre népszerűbb „kormányablakbuszokban” a – veszélyhelyzet ideje alatt – lejárt okmányok cseréje mellett számos ügytípusban van lehetőség az ügyintézésre, a különböző hatósági ügyek megindításra (kérelmek továbbítás céljából történő benyújtására), valamint az ezekhez kapcsolódó általános tájékozódásra.

 

 

(Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal)